ساخت استخر

9 / 10
از 15 کاربر

یکی از مزایایی که دارا بودن یک ویلای شخصی برای مالک آن به همراه دارد این است که میتوان در حیات ویلاهای شخصی و یا در بخشی از پارکینگ و بخش زیرین ساختمان اقدام به ساخت استخر، سونا و جکوزی نمود. مطمئنا هر شخصی مایل است تا در صورتی که در ویلای شخصی خود به صورت دائمی زندگی میکند پس از یک روز سخت کاری و یا انجام فعالیت پر فشار ورزشی زمانی که به منزلش باز می گردد تنی به آب زده و خستگی خود را رفع نمایید. این در حالی است که در صورتی که ویلایی که آنرا خریداری نموده اید تنها جنبه تفریحی برای شما داشته و به صورت دوره ای به آن سر می زنید نیز می تواند با دارا بودن یک استخر مجهز به همراه سونا و جکوزی محیطی عالی برای گذراندن تعطیلات شما باشد.

شرایط ساخت استخر

برای اینکه یک استخر برای شما آماده و ساخته شود لازم است تا شرایطی از پیش برای آن مهیا باشد. اولین شرط ساخت استخر آن است که شما فضای مناسبی برای راه اندازی استخر در حیاط منزل و یا بخش پارکینگ ساختمان داشته باشید. پس از آن می بایست با تیمی متخصص در زمینه ی ساخت استخر مانند تیم سپهر آرمه هماهنگ نموده تا با مراجعه ی مهندسین مربوطه طرح اول ساخت استخر شما با توجه به محیطی که برای استخر در نظر گرفته اید اجرایی و هزینه های مربوطه براورد شود. پس از آن کار های اولیه مربوط به تهیه مصالح مورد نیاز توسط سپهر آرمه انجام می شود.

ساخت استخر

در ادامه مراحل خاک برداری و حفاری به میزان مورد نیاز انجام شده و عملیات زیر سازیو آرماتور بندی آغاز می شود پس از پایان مرحله ی اول بتن ریزی استخر مربوطه آغاز می شود تا زیر سازی مناسبی برای داشتن یک استخر مناسب و در عین حال زیبا برای شما فراهم شود. در ادامه ی فرایند ساخت استخر نسبت به رنگ آمیزی و آب بندی استخر ساخته شده ی شما اقدامات لازم صورت می گیرد.

ساخت جکوزی

در صورتی که فضای شما به میزان کافی وجود داشته باشد به شما پیشنهاد میکنیم تا در کنار ساخت استخر نسبت به ساخت جکوزی نیز اقدام نمایید. برای ساخت جکوزی نیز تمام فرایند های مربوط به ساخت استخر با کمی تفاوت تکرار می شود .

ساخت سونا بخار و سونا خشک

از جمله دیگر بخش هایی که میتوان در کنار یک استخر ایده آل از آن بهره برد سونا بخار و سونا خشک می باشد. برای راه اندازی سونا خشک و بخار نیز به مقداری فضا نیاز خواهید داشت همچنین برای راه اندازی سونا می بایست چوب هایی متناسب با شرایط مرطوب استخر و سونا برای شما فراهم شود تا پس از مدتی استفاده شاهد افت کیفیت سونا و یا تغییر ظاهر چوب های به کار برده شده در سونا نباشید.

ساخت استخر

در صورتی که در حال حاضر به ساخت استخر و سونا و جکوزی برای منزل شخصی و یا ویلای خود فکر میکنید پیشنهاد میکنیم قبل از هر کاری نمونه کار های موجود بر روی سایت سپهر آرمه را مشاهده و پس از آن با شماره های موجود بر روی سایت به جهت انجام هماهنگی های بیشتر و توضیحات تکمیلی در رابطه با روند و فرایند انجام کار تماس حاصل فرمایید.

این شرکت با بهره گیری از تیم های مجرب و با تجربه و با ضمانت و گارانتی آماده خدمات رسانی در زمینه :

طراحی سازه و معماری استخر سونا جکوزی و محوطه

طراحی و اجرای تاسیسات استخری و موتور خانه

سیمانکاری استخری

نصب انواع کاشی ها : البرزی - معمولی - اسلب های بزرگ

هولدینگ ساختمانی سپهر آرمه از پیشتازان و با تجربه ترین شرکت ها در زمینه ساختمان سازی و ساخت استخر میباشد که تا کنون پروژه های زیادی را نیز به اتمام رسانده است و همچنین توانسته رضایت کارفرما را نیز با اجرای سازه با بالاترین کیفیت و همچنین با قیمت بسیار مناسب به طور کامل جلب نماید.

یکی از تفریحات و یا بهتر است بگوییم ورزش هایی که انسان از گذشته تا کنون علاقه زیادی به آن نشان داده است شنا میباشد. شنا در رودخانه و یا دریا تنها در صورتی امکان پذیر است که شرایط آن محیا باشد.  امروزه برای اینکه بشر بتواند در یک محیط مناسب به شنا کردن مشغول شود استخر را برای اینکار بر گزیده است. استخر میتواند بهترین  و ایده آل ترین شرایط را برای شنا فراهم کند. ساخت استخر نه تنها در مجموعه های ورزشی بلکه در سازه های مسکونی نیز رواج زیادی پیدا کرده است و میتوانید امروزه استخرهای با ابعاد و اشکال مختلف را در سازه های مسکونی نیز مشاهده کنید. ساخت استخر به این سادگی ها که تصور میکنید نیست و تنها به کنار هم چیدن سرامیک ها و کفپوش ها و دیوار پوش ها ختم نمیشود. ساخت استخر کاری بسیار حساب شده و دقیق است و  باید تجربه و تخصص در این زمینه وجود داشته باشد.

 ساخت استخر

باید مکان  مناسب برای ساخت استخر انتخاب شود

برای ساخت استخر ابتدا و قبل از هر چیز باید مکان مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. استخرها معمولا در فضاهای باز و یا بسته ساخته میشوند که چه در فضای باز و چه در فضای بسته باید نقطه مناسبی برای اجرای آن ها در نظر گرفته شود. مکانی که برای اجرای استخر در نظر گرفته میشود باید به گونه ای باشد که امکان اجرای استخر در آن وجود داشته باشد. عمق استخر، عرض و طول و همچنین ارتفاع استخر همگی باید در نظر گرفته شوند و بر اساس آنها بهرین مکان انتخاب شود. به طور کلی طراح و مجری برای ساخت استخر در محیط های بسته با محدودیت های بیشتری مواجه خواهد بود و همچنین باید دقت و بررسی های بیشتری را نیز انجام دهد.

ساخت استخر در مدل های گوناگون

برای ساخت استخر مدل های مختلفی از استخر پیش روی طراح و مجری قرار میگیرد که البته شکل و فرم استخر به دلیل اینکه رابطه ای با استاندارد های اجرای استخر ندارد بصورت سلیقه ای انتخاب میشود. استخرها از لحاظ شکل و ظاهر خود به انواع مختلفی دسته بندی میشوند که میتوان به مستطیلی،  دایره ای شکل و همچنین مربعی اشاره نمود. البته امروزه اغلب استخرها بصورت مستطیلی شکل اجرا میشوند که در واقع نمونه یک استخر استاندارد نیز محسوب میشود. در مکان هایی که قرار است تا استخرهایی با ابعاد بزرگ ساخت و اجرا شوند در نتیجه باید استخرهایی یا شکل مستطیلی اجرا شوند. اما استخرهای با ابعاد کوچک نیز میتوانند بصورت دایره ای، بیضی و یا حتی مربعی اجرا گردند.

آب بندی در ساخت استخر بسیار حائز اهمیت است

یکی از نکاتی که در ساخت استخر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و طراح و مجری بر روی آن حساسیت زیادی به خرج میدهد آب بندی استخر است. آب بندی استخر به چه معناست؟ آب بندی در ساخت استخر به این معناست که دیوار ها و همچنین کف استخر به گونه ای پوشانده میشوند که بعد از جاری شدن آب درون استخر هیچگونه آبی حتی در مقدار بسیار کم به دیواره و کف ها نفوذ نخواهد کرد. آب بندی استخر بخصوص در مکان هایی که استخر در طبقات واقع و اجرا میشود بسیار مهم است و مجری باید حساسیت زیادی نسبت به آن خرج دهد زیرا هر گونه آب بندی اشتباه و غیر اصولی میتواند باعث نفوذ آب به درون سازه و بافت سازه شده و یا به طبقات دیگر نیز سرایت کند. در آب بندی استخر از مواد گوناگونی استفاده میشود که در این بین در صورتیکه استخر از بتن تشکیل شده باشد از چسب بتن کمک گرفته میشود. چسب بتن میتواند چسبندگی بسیار خوبی را بر روی بتن ایجاد کند و درزها را به طور کامل بپوشاند. پوشاندن درزها توسط چسب از نفوذ آب به داخل سازه نیز جلوگیری به عمل می آورد و میتواند عایق بسیار خوبی را بوجود آورد.

زمان مناسب برای ساخت استخر

استخرها همانطور که گفته شد در دو مکان مختلف اجرا و ساخته میشوند که برخی از استخرها در فضاهای داخلی و برخی دیگر در فضاهای خارجی اجرا میشوند که این موضوع باعث میشود تا محدودیت هایی در زمان ساخت استخر بوجود آید. زمان ساخت استخر در فضاهای پوشیده و مسقف با چندان محدودیتی روبرو نیست و در هر زمان از سال میتوان به دلیل مسقف بودن فضا نسبت به ساخت و اجرای استخر اقدام نمود. اما برای ساخت استخر در محیط های باز اوضاع کاملا متفاوت خواهد بود و اغلب استخرهای مناسب برای فضاهای باز در ایامی از سال که هوا گرم تر میباشد اجرا میشوند. در ایام و فصول سرد سال به دلیل بارندگی نمیتوان مراحل ساخت و اجرا را پیش برد و یا امکان اجرا به نحو احسن وجود نخواهد داشت. بارندگی و سرمای هوا همچنین اجازه خشک شدن مصالح ساختمانی را به درستی نخواهند داد. فصول گرم سال مانند اواخر بهار و یا فضل تابستان بهترین زمان برای ساخت و اجرای استخر میباشد.

هزینه ساخت استخر

در ساخت استخر متریال های بسیار زیادی مورد استفاده قرار میگیرد که این متریال ها نقش بسیار مهمی در هزینه تمام شده استخر دارند. هر چه متریال های بیشتری برای ساخت استخر مورد استفاده قرار گیرند در نتیجه هزینه ساخت نیز افزایش خواهد یافت. جدای از تعداد و حجم متریال های به کار رفته در ساخت استخر کیفیت مصالح نیز بر هزینه ها تاثیر زیادی دارد و در مواردی که متریال های با کیفیتی در ساخت و اجرای استخر مورد استفاده قرار میگیرد در نتیجه هزینه ها نیز افزایش می یابد.